Hanba Vám, ministryně Černochová! Nehorázný výrok vedl k podání trestního oznámení.
Veřejně tady a teď prohlašuji, že Jana Černochová je odporný lidský odpad. A kdokoliv jásá nad smrtí mladé holky, jen proto, že byla něčí dcerou, je pro mne na stejné úrovni. Ostrou reakci vyvolalo vyjádření ministryně obrany České republiky, kdy na svém twitteru schvalovala smrt dcery poradce prezidenta Putina. Právník Jiří Rajchl na ní v této souvislosti podává trestní oznámení z důvodu podezření na spáchání trestného činu podpora a propagace terorismu.
Potlačuji přirozenou lidskou reakci na tragickou smrt. Ale toto jsou skuteční vrazi a váleční štváči. A není mi lito ani dcery, ani truchlícího otce. Je mi líto tisíců lidí zavražděných v důsledku jejich propagandy a odporné ideologie. Dnešní noc na 21.8. si v Rusku zapamatují. https://t.co/4yvr9JQKJt
— Jana Černochová (@jana_cernochova) August 21, 2022
Dnes se na FB a twitteru pytel s jásotem nad smrtí Darji Duginové, dcery Alexandra Dugina.
Musím říct, že větší ubohost jsem za celý ukrajinsko-ruský konflikt ještě nezaznamenal. Jak se někdo může radovat nad smrtí mladé holky (ať už je dcerou kohokoliv), to opravdu nepochopím. Tihle lidé jsou pro mne naprosté lidské dno.
Ba co víc, dle mého názoru se jedná zcela jednoznačně o spáchání trestného činu Podpora a propagace terorismu dle ustanovení §312e odst. 1 odst. 4 písm. a) trestního zákoníku, za což je sazba 5-15 let.
Dovolím si připomenout případ Čecha, jenž po teroristickém útoku ve dvou mešitách v novozélandském městě Christchurch, při němž zemřelo 51 muslimů, napsal na svůj FB profil následující komentář:
„Jak jim chutná jejich medicína. Dobrá práce???!“
Dostal za to 6 let.
Nikdo neřešil, kolik teroristických útoků předtím spáchali muslimové na křesťany, tudíž by nikdo momentálně neměl řešit úlohu Ruska ve válečném konfliktu. Trestné je schvalování JAKÉHOKOLIV teroristického útoku, bez ohledu na to „kdo si začal“.
Jsem hluboce přesvědčen, že jakýkoliv projev radosti nad smrtí jediného Ukrajince by byl okamžitě odstíhán. Proto je nezbytné, aby orgány činné v trestním řízení konaly se stejnou razancí i v tomto případě.
Tady totiž nejde o to, kdo je v právu, nýbrž o to, že teroristické akce, při nichž dojde k usmrcení civilistů, jsou prostě tím nejodpornějším aktem, jaký svět zná.
Proto vás žádám, abyste mi posílali screenshoty kohokoliv, kdo bude tento teroristický akt schvalovat nebo nad ním jásat. Budu naprosto systematicky podávat jedno trestní oznámení za druhým. A začnu u paní ministryně obrany Jany Černochové, která na twitteru napsala, že jí „není líto dcery ani truchlícího otce“.
Pokud ji za tento výrok žádný státní zástupce neodstíhá, tak se definitivně potvrdí, že v našem státě neexistuje rovnost před zákonem. Dle mého názoru je tento výrok totiž zcela srovnatelný s výroky o „ochutnání vlastní medicíny“ a „dobré práci, za něž vyfasoval Benedikt Čermák 6 let.
Jasně se ukáže, jestli tady zůstaly alespoň poslední zbytky právního státu, nebo už definitivně žijeme v totalitě, kde mocní mohou v klidu dělat to, za co jsou plebejci posíláni za mříže.
P.S: Tato kauza se mě jakožto otce tří dcer osobně nesmírně dotýká. Chápu, že mne může kdokoliv nesnášet za mé veřejné projevy, ale co bych považoval za naprosto podlé, je to, aby si někdo svůj hněv vyléval na mých dcerách a paní ministryně by tomu ještě na twitteru tleskala.
Proto tady a teď prohlašuji, že Jana Černochová je odporný lidský odpad. A kdokoliv jásá nad smrtí mladé holky, jen proto, že byla něčí dcerou, je pro mne na stejné úrovni.
Hanba Vám, paní ministryně, hanba Vám!!!
S tou svobodou slova je to zdá se složitější, než by se mohlo jednomu konzervativně pravicovému předsedovi vlády zdát, když jí chce omezovat a tvářit se, že slušní lidé se nemají čeho bát.
Tak kupříkladu u nás je trestné schvalování terorismu. Jeden pán dostal nedávno šet let natvrdo za to, že napsal na facebooku větu: „Jak jim chutná jejich medicína. Dobrá práce???!“ Povšimněte si, že na konci druhé věty je otazník, takže je diskutabilní jak je míněna. (https://www.novinky.cz/…/tvrdy-trest-za-schvalovani… ) Není to případ jediný, jak se v odkazu dočtete.
Pan nejvyšší státní zástupce Stříž, bývalý komunistický prokurátor, který dělá svojí práci i dnes, zase tuhle vyhrožoval, že si půjdete sednout za schvalování ruského útoku na Ukrajinu. Probíralo se i to, že tresty by měly padat i když si třeba někdo nalepí na kufr písmeno Z.
Když se bavíme o terorismu, je dobré definovat si, co to je. Američané ho definují takto: „Terorismus je propočítané použití násilí nebo hrozby násilím, obvykle zaměřené proti nezúčastněným osobám, s cílem vyvolat strach, jehož prostřednictvím jsou dosahovány politické, náboženské nebo ideologické cíle. Terorismus zahrnuje i kriminální zločiny, jež jsou ve své podstatě symbolické a jsou cestou k dosažení jiných cílů, než na které je kriminální čin zaměřen.“
EU definici terorismu poněkud sofistikovanější a naleznete jí zde: https://www.mvcr.cz/clanek/definice-pojmu-terorismus.aspx.
Podle obou těchto definic by se dalo předpokládat, že umístění bomby do automobilu novinářky a její vražda na veřejném prostranství, kde mohou být zabity další civilní osoby, je teroristický čin. Koneckonců jako teroristický čin to odsoudila i samotná Ukrajina: „Ukrajina s tím samozřejmě nemá nic společného, protože nejsme zločinecký stát, kterým je Ruská federace, a už vůbec (nejsme) teroristický stát,“
No a teď tedy co s tím, když někdo napíše, že mu to není líto a shodou okolností je to ministryně obrany vlády, která se o potírání schvalování terorismu a jiných ošklivých věcí aktivně zasazuje.
Co to znamená, když někdo někoho zavraždí a vy napíšete „není mi to líto“? Rozhodně to neznamená, že to odsuzujete. Neřekl bych ani, že to znamená, že je vám to jedno. Protože to lze napsat slovy „je mi to jedno“, nebo prostě tím, že nenapíšete nic. Jedná se spíš o trochu sofistikovanější způsob, jak vyjádřit s tímto činem souhlas a nedělat to úplně okatě.
Jaký trest by asi dostal pán nahoře, kdyby místo: „Jak jim chutná jejich medicína. Dobrá práce?“, napsal „Není mi líto, že to ten chlápek udělal.“ Nebo kdyby třeba někdo napsal, že mu není líto obětí genocidy…
Žádný? Stejný? Kdo ví?
A teď je otázka co s paní ministryní. Musím říct, že jí vcelku chápu i když to radši nebudu psát přímo, protože bych nerad taky dostal flastr za schvalování schvalování. A tenhle příspěvek není o tom, že to neměla říkat, ale o tom, co bude následovat a nemělo by následovat. Ona totiž podle uvedených pravidel, která u nás platí, paní ministryně půjde asi před soud a dostane možná podmínku.
Dostane. Že jo? Jsme totiž právní stát a pro všechny tu platí stejný metr. Je jedno, jestli jste maník z kolbenky na facebooku, nebo ministryně na twitteru, když schvalujete terorismus, prokurátor Stříž nedělá rozdíly!
Nebo jsme stát, ve kterém je terorismus špatný, jen pokud ho konají naši nepřátelé, ale je dobrý, když ho dělají naši kamarádi našim nepřátelům?
Kde se dá najít nějaký návod, nebo zákon, ve kterém jsou sepsány vyjímky, za kterých je ok schvalování terorismu, hate speech a hanobení národa a rasy?
Nikde? A safra.
No tak to máme několik možností.
1. Paní ministryně dostane nějaký trest, lid si oddechne, protože se ujistí, že pravidla platí pro všechny, což bude znamenat větší důvěru v právní stát.
2. Nestane se nic a lid dojde k názoru, že pravidla neplatí pro všechny, někteří jsou si rovnější a společnost to rozdělí ještě víc, než teď.
3. Paní ministryně nedostane trest a dosavadní tresty za podobné skutky budou zrušeny. Lid si oddechne, že se u nás zase netrestají názory a pro všechny platí stejný metr.
No a pak je tu ještě možnost uvědomit si, že „svoboda projevu“ je tu přesně od toho, aby někdo nemohl účelově posílat do kriminálu svoje politické oponenty za to, že si něco myslí. A týká se to i lidí, kteří si myslí různé ošklivé věci. Protože tady přesně vidíme, jak dvojsečný meč to je a jak se dá účelově zneužívat.
Nikdo asi nechce, aby po příštích volbách, které díky brutální krizi a zimě strávené okolo ohníčků z parket, v o trochu delších svetrech, v domečcích, které propadly bance, protože nebylo na hypotéku, vyhrál nějaký ošklivý proruský populista a začal potírat opozici podle zákonů, které mu k tomu sama připravila.
On by totiž PODLE V TUTO CHVÍLI PLATNÝCH ZÁKONŮ poměrně snadno mohl posílat do kriminálu všechny ty, kteří dnes schvalují podobný terorismus, porušování Ženevských konvencí, či zcela očividné paušálně hanobí národ a rasu. V našem právu totiž není napsané, že „hanobit národ a rasu se nesmí, ledažeby něco“. Prostě se to nesmí. Ale v praxi, zdá se, dost záleži na úhlu pohledu toho, kdo je zrovna u moci. A to se může snadno a velmi rychle změnit.
Dovedu si velmi dobře představit, že pan nejvyšší státní zástupce, by velmi rychle pochopil společenskou poptávku a neměl by sebemenší problém trochu si zase poupravit svoje morální zásady i právní názor. Už to předvedl za svojí kariéru několikrát.
Už chápete, proč se v minulosti koncept široké svobody slova v demokratických zemích prosadil? Oni totiž tenkrát měli poměrně čerstvé zkušenosti se vším tím, co my jsme tu dlouho neměli a právě to znovu zažíváme. Okusili díky tomu zneužívání zákonů a omezování práv na vlastní kůži a snažili se tomu do budoucna zabránit.
A my, v naivní stupiditě, pandořinu skříňku zase otevíráme. Ale abych to ještě shrnul i pro méně chápavé. Já nektritizuji výrok paní ministryně. S tím se dá v zásadě souhlasit.
Já jen, že aby to mohla říkat, mělo by to platit pro všechny. Což neplatí. A dělá to poněkud špatný dojem.
PS: Ke kryptickému pseudo schvalování se připojili i naši nejlepší – Čeští elfové.
Nehorázný výrok ministryně obrany.
Je mi z duše jedno, že tato bytost je ministryní obrany. Podobná slova nemůže říct vážně žádný NORMÁLNÍ člověk. Jako máma a babička a jako člověk, který má srdce, a ctí právo na život, odmítám absolutně slova o tom, že dotyčné rádoby ženě není líto dcery kohokoliv jako nevinné oběti vraždy. Bůh patrně věděl, proč není autorka tohoto výroku matkou. To, že by neměla být po podobném vyjádření ministryní, by měl pochopit premiér. Ihned.
VEŘEJNÁ VÝZVA K ODSTOUPENÍ JANY ČERNOCHOVÉ Z POSTU MINISTRYNĚ OBRANY ČR.
Paní ministryně,
s ohledem na Vaše vyjádření na sociální síti twitter ze dne 21.8.2022, v němž jste uvedla, že Vám „není líto dcery ani truchlícího otce“, Vás tímto otevřeným dopisem vyzývám k neprodlenému podání demise na post ministryně obrany České republiky.
Prvním a základním důvodem mé výzvy je fakt, že jste uvedeným výrokem naplnila znaky skutkové podstaty trestného činu Podpora a propagace terorismu dle ustanovení § 312e odst. 1, odst. 4, písm. a) trestního zákoníku, neboť jste fakticky projevila svůj souhlas s teroristickým útokem spáchaným vůči osobě ruské novinářky Darji Duginové (trestní oznámení na Vaši osobu, jakož i na Jakuba Jandu a Ondřeje Tesárka jsem dnešního dne podal). Co se týče snahy Váš čin ospravedlnit s tím, že útok na Darju Duginovou není teroristickým aktem, nemohu s tímto argumentem ani na vteřinu souhlasit. Co už jiného by mělo být považováno za teroristický útok, než nastražení bomby do automobilu civilisty v centru města v úmyslu jej usmrtit?
Nicméně i v případě, že by dozorový státní zástupce v současné atmosféře politické i mediální poptávky tomuto mylnému argumentu podlehli, pak Vaše jednání při nejmenším zcela jistě naplňuje znaky skutkové podstaty trestného činu Schvalování trestného činu, dle ustanovení §365 odst. 1 trestního zákoníku. Úkladná vražda je totiž za zločin považována v právních řádech všech zemí tohoto světa. To, že tedy došlo z Vaší strany ke spáchání trestného činu, je naprosto nepochybné. Politik, jenž se takového jednání dopustí, musí bez zbytečného odkladu svoje místo opustit. Jinými slovy – ztratila jste morální kredit, jenž je pro výkon Vaší funkce nezbytný.
Tvrzení s nímž přispěchala proukrajinská propaganda k obhajobě tohoto teroristického aktu, tedy že Darja Duginová byla dcerou „hlavního Putinova ideologa“ a že sama uvedla, že přeje smrt všem Ukrajincům, se nezakládají na pravdě.
Vzhledem k tomu, že evidentně slepě přijímáte tyto lži a polopravdy publikované bez jakéhokoliv odkazu na jejich zdroj, považuji z důležité (i přesto, že to není pro věc rozhodné) uvést, jak se věci mají ve skutečnosti. Alexandr Dugin není a nikdy nebyl blízkým Putinovým přítelem. Dle dostupných informací se s ním viděl jen jednou nebo dvakrát a podle skutečně relevantních zdrojů dokonce v poslední době upadl v nemilost ruského prezidenta, což potvrzuje i skutečnost, že přišel o své místo na Lomonosově univerzitě. Novinář Mark Galeotti pak uvedl ve svém článku pro The Spectator, že jeho role v ruské politice byla od roku 2016 zcela zanedbatelná.
Rovněž tvrzení o tom, že Darja Duginová řekla, že „Ukrajinci jsou podlidé a všichni si zaslouží zemřít“ je pak naprosto smyšlené. Tento výrok nelze než charakterizovat jako naprostý hoax.
Váš způsob uvažování nelze charakterizovat jinak ne jako zvrácený. Jedním výrokem jste se snížila k legitimizaci hned dvou nejzvrhlejších postojů, jež lidstvo ve své historii poznalo – princip teroristických útoků na civilisty jakožto legitimního boje s nepřítelem a princip kolektivní viny. Svým stylem přemýšlení jste se zjevně dostal na úroveň skupin jako je Al-Kajdá či ISIS, jež se dá shrnout výrokem „když je nemůžeme porazit, tak jim alespoň ublížíme zabíjením jejich civilních obyvatel.“ Takový myšlenkový přístup je však v západní společnosti, k níž se tak ráda hlásíte, zcela nepřijatelný.
Dle Vaší logiky by nyní měli všichni Iráčané morální právo zavraždit na ulici jakéhokoliv amerického novináře, jenž schvaloval tzv. druhou válku v Iráku. Dnes už totiž víme, že to byla zřejmá vojenská agrese na základě smyšlené záminky, jejímž výsledkem bylo půl milionu mrtvých iráckých civilistů. Slavila byste zabití dcery „hlavního ideologa prezidenta Bushe“ ze strany iráckých tajných služeb stejně jako úmrtí Darji Duginové? Jsem přesvědčen, že nikoliv. Fakticky by se však jednalo o zcela totožný akt terorismu.
Selhala jste jako politik, ale především jako člověk. Možná je nedostatek Vaší bazální empatie ke ztrátě lidského života dán tím, že sama děti nemáte, avšak ani to Vás neomlouvá. Jasně jste dokázala, že postrádáte jakékoliv základy humanistického uvažování a propadla jste až na samé morální dno naší společnosti. Vaše výroky již delší dobu zásadně přispívají k rozpoutávání vášní, stupňování agrese a vzájemné averzi mezi občany České republiky. Řada z nich po vzoru politiků vedoucích naši zemi, mezi něž bohužel patříte, již definitivně ztratila jakýkoliv respekt k oponentnímu názoru a není schopna jakékoliv věcné diskuze. Za toto alarmující zhrubnutí nemalé části našich spoluobčanů nesete osobní odpovědnost. Vaším posledním výrokem, jenž je předmětem této výzvy, jste pak ještě přilila hektolitry pověstného oleje do ohně planoucích vášní.
Naprostá nepřijatelnost Vašich myšlenkových pochodů pak nejlépe vyniká v kontrastu s postojem země, k níž se tak často a ráda hlásíte – tedy USA. Spojené státy oficiálně ústy tiskového mluvčího State Department Neda Price útok na Darju Duginové oficiálně odsoudili, s tím, že považují zabíjení civilistů za nemorální, ať už se děje kdekoliv na světě. Možná přispěl k vydání tohoto prohlášení i ten fakt, že občané v USA mají bohaté zkušenosti s utrpením a bolestí způsobenou teroristickými útoky na jejich území. My tuto zkušenost naštěstí nemáme. Nicméně jsou to právě Vaše nezodpovědná prohlášení, která v naší zemi výrazně zvyšují riziko toho, že i my se staneme cílem terorismu v rámci odplaty za schvalování těchto činů v zahraničí. Pokud se tak stane, což si jistě nepřeje nikdo z nás, ponesete za tyto následky plnou odpovědnost.
Osobně jsme zvědav, zda ještě v naší zemi platí princip rovnosti před zákonem. Pokud byl totiž dvadvacetiletý Benedikt Čermák ze Znojemska odsouzen za komentář k teroristickému útoku proti muslimům v mešitách ve městě Cristchurch ve znění „Jak jim chutná jejich medicína??? Dobrá práce!??“ odsouzen k nepodmíněnému trestu odnětí svobody v trvání 6 let, pak Váš srovnatelný výrok dosahující ještě vyšší míry společenské nebezpečnosti, by měl být „odměněn“ minimálně trestem ve stejné výši. Pokud se tak nestane, pak se právem definitivně potvrdí názory mnoha obyvatel naší republiky, že to, za co je obyčejný člověk nemilosrdně odsouzen, projde „politické vrchnosti“ zcela beztrestně. Coby advokát pevně doufám, že se tak nestane a že orgány činné v trestním řízení naleznou odvahu uplatnit stejný postup vůči Vám, jako vůči nerozvážnému mladíkovi z jižní Moravy.
Závěrem musím dodat, že coby otec tří dcer považuji Váš twitterový výlev za projev naprosté ubohosti a lidského hyenismu. Pokud Vy chcete žít ve společnosti, kde děti platí za hříchy svých rodičů, což je mimochodem typický projev bolševismu, tak já tedy nikoliv. Je to patrně to nejodpornější jednání, jaké jsem na poltické scéně ve svém životě zaznamenal. Bytost, jež uvažuje v těchto intencích, pro mne není člověkem, nýbrž duševním mrzákem bez špetky lidskosti ve svém těle.
S ohledem na tuto skutečnost nečekám, že budete na moji výzvu jakkoliv reagovat – slovo morálka je totiž pro lidi Vašeho typu zcela prázdným a bezobsažným výrazem něčeho, co už jste dávno zapomněli.
Přesto všechno považuji ze svého pohledu za jediné možné řešení Vás k demisi otevřeně vyzvat, a dát tím impuls občanům této země, aby Vás k podání demise dotlačili. Já tu moc nemám, oni ano. Pokud byli ochotni tolerovat Vaši zoufalou neodbornost, do očí bijící aroganci v každém Vašem veřejném vystoupení a dokonce i zcela skandální nákup stíhaček F-35, tak pevně věřím, že tuto nelidskost už Vám neprominou.
Mohla jste mlčet. Mohla jste projevit soucit a humanitu jako Vaši kolegové v USA. Avšak Vy jste nám v plné nahotě ukázala zkaženost Vaší mysli a zkamenělost Vašeho srdce.
Takový člověk nemůže být ministrem ve vládě České republiky. Naše krásná země si takové lidi ve svém čele nezaslouží.
Proto Vás vyzývám – ODSTUPTE ze své funkce a podejte demisi. Je to to nejmenší, co můžete po Vašem fiasku pro tuto zemi udělat.
JUDr. Jindřich Rajchl
předseda politické strany Právo Respekt Odbornost
Jana Černochová, ministryně obrany České republiky
Foto: ČT24, ČTK
Petr Švarc
25.8.2022 @ 21:23
To je ten odvážný jednoduchý organismus který chtěl napadnout v roce cca 2014 Rusko jadernou bombou? Nebylo by výstižnější slovo hrabe místo hanba? Nemám moc času protože pletu fialový svetr na zimu tak tomu asi nerozumím, ale měli jsme se dobře a chybělo nám hovno, teď ho budeme konečně všichni mít, ale o přestávkách si sem tam něco přečtu, třeba toto: Za maskou člověka se lidský potkan skrýval do lidských očí kluzce se z ní díval At jeho krutá egokrysí tvář je lidem odhalena a v mlze prodaného vzduchu svítí trochu Změna Neodhalené Zlo je jako pytel odpadků u paty popelnice když zůstane tak bude páchnout čím dál více.
Kedo
24.8.2022 @ 14:34
Kvalitne manipulujici clanek, prekrucujici skutecnosti, zneni zakona a ignorujici aktivni zapojeni „obeti“ atentatu do valecneho a genocidnigo usili nazi-ruske federace.
garik
23.8.2022 @ 10:27
Jak tahle duševní zrůda může dělat českou ministryni ?
Daris
29.8.2022 @ 00:07
Přesně tak!!
Anonym
18.2.2024 @ 17:13
Dobrý den,Vážený pane promiňte mi to nejste jediný co se diví./zlehčím to:nedivte se v této době,aby hste nebyl podezřelí/
Pepan
22.8.2022 @ 19:02
A takoví lidé by chtěli vést ČR, jeden lepší než druhý všechny je postavit ke zdi, doufám že ten čas se rapidně blíží. Pokud si Češi nechají tuto hambu u moci tak si skutečně nezaslouží existenci.
Daris
29.8.2022 @ 00:09
Škoda kulky, jsou to zrůdy!!!