Napsal dopis na rozloučenou, spolykal prášky a pak si pustil plyn. Úkol pro děti třetí třídy.
Tušíte vůbec s jakými texty pracují vaše děti ve škole? Patří téma nešťastné lásky a pokusu o sebevraždu do výuky českého jazyka žáků a žákyň třetí třídy základní školy? Úkol z pracovního sešitu pro děti od osmi let vypráví příběh Petra, který napsal dopis na rozloučenou a chtěl se otrávit prášky na spaní a plynem, protože jeho přítelkyně líbala nějakého Evžena. Příběh má však šťastný konec, protože Petrovi kvůli opravě vypnuli plyn.
Úkol z pracovního sešitu vyděsil rodiče.
Dnes jsem se synem opakovala vyjmenovaná slova po L. Opravdu je cvičení vhodné pro osmileté děti? Tušíte vůbec s jakými texty pracují vaše děti ve škole? Pracujeme s knížkou pro děti od 8 let Zábavný pravopis. Ve škole z ní dává učitelka dětem jednotlivá cvičení.
Žárlivý Petr sledoval svou ženu. Nachytal ji, jak se líbá s Evženem. ,,To je neslýchané,“ zlobil se Petr. ,,Už to neudělám,“ slibovala žena. ,,Vždyť to byl jen polibek. Já přece mlynáře nemiluji.“ Petr nevěřil, nechtěl slyšet lži a zalykal se vzteky:,, Už nikdy nebudu mít klid.“ Zavzlykal a utekl domů. Litoval nevěry své ženy:,, Nejraději bych zapálil mlýn. Ale to nemohu, jsem totiž lidumil.“ Napsal dopis na rozloučenou, spolykal prášky na spaní a pak si pustil plyn. V plynárně ale měli odstávku. Opravovali totiž plynojem. [zdroj]
Co myslíte?
Patří téma nešťastné lásky a pokusu o sebevraždu do výuky českého jazyka žáků a žákyň 3. tříd ZŠ?
„Nejraději bych zapálil mlýn. Ale to nemohu, jsem totiž lidumil. Napsal lístek na rozloučenou. Spolykal prášky na spaní. A pak si pustil plyn. V plynárně ale měli odstávku. Opravovali totiž plynojem.“
Tak toto je úryvek ze cvičení pravopisu třeťáků, který používají na některých školách učitelé a učitelky ve výuce češtiny při procvičování vyjmenovaných slov pro L. Po vyplnění písmen získají děti klíč k doplnění tajenky. Toto je její znění:
„Měl jsem štěstí. Škoda by bylo života kvůli nevěrnici. Falešná ta kráska, už to není má láska.“
Snažím se posuzovat věci objektivně a psát o nich slušně. Ovšem někdy je to hodně těžké. Myslím si, že pedagog, který si není schopen sám připravit vhodný text na procvičování této látky se svými třeťáky, by měl vrátit diplom a skončit na úřadu práce. [zdroj]
Skandál kvůli úkolu pro děti třetí třídy.
V posledních dnech na sociálních sítích zuří skandál kvůli pravopisnému úkolu pro žáky třetí třídy.
Úkol, kdy si děti musí vybrat, které písmeno vloží, popisuje příběh Petra, který napsal dopis na rozloučenou a chtěl se otrávit prášky na spaní a plynem, protože jeho přítelkyně líbala nějakého Evžena. Příběh má však šťastný konec, protože Petrovi kvůli opravě vypnuli plyn. Rodiče jsou šokováni a požadují od ministerstva školství vysvětlení.
Když ministerstvu školství, jakož i dalším ministerstvům, vládnou politické neziskovky soustředěné na úřadu vlády pod vedením Kláry Šimáčkové Laurenčíkové, tak se není co divit. Speciálně na tomto ministerstvu již dávno nevládne ministr, ale politické neziskovky v čele s Člověkem v tísni. [zdroj]
Lízá mě Líza a chtivě polyká.
Excesy zde uvedené nejsou náhoda. Takový ředitel školy, který dovolí nákup těchto učebnic, by měl být zřizovatelem školy okamžitě odvolán z funkce. Pokud některé z těchto nakladatelství čerpá peníze z veřejných rozpočtů, okamžitě to zastavit a provést personální čistku na MŠMT.
Lízá mě Líza a chtivě polyká. Text z učebnice pro třeťáky je jen viditelnou špičkou ledovce, a názornou ukázkou, kam směřuje výchova našich dětí.
Právě mě lízá líná Líza z Liberce. Nelíbí se mi, má ošklivé zuby a tlustá lýtka. Rozplývám se Líze v puse a ona chtivě polyká.
Bezpohlavní učitel/ka.
Dávejte pozor, co chtějí učit vaše děti.
Podařilo se nám získat znění RVP, které bylo na poradě vedení MŠMT těsně před schválením a bohužel musíme konstatovat, že vůbec nedošlo k reflexi veřejných konzultaci.
Nové Rámcové vzdělávací programy pro základní školy obsahují prvky genderové ideologie přímo v povinných částech – zavádí pojmy genderová identita, genderové role v dějinách, genderově podmíněné násilí a „správnou“ terminologii v souvislosti s genderovou identitou.
Zdá se, že ideologové ještě přiložili pod kotel, protože na rozdíl od verze z března loňského roku, se zde objevuje i výraz queer, referující k podstatě jakékoliv identitě (nemusí se vázat jen k lidským bytostem), se kterou se osoba zrovna ztotožňuje. [zdroj]
Související:
Kdy už konečně rodiče řeknou dost? Stop degradaci školství a sexualizaci dětí ve školách!
Obětujeme děti a dovolíme jejich debilizaci. Chtějí z nich udělat uvědomělé hlupáky.
František
14.1.2025 @ 20:48
Mluví k vám učitel celoživotní, s extra širokými zkušenostmi, které nejsou běžné (to se nevytahuju, to mi bylo dáno shůry). S vlastním vzděláváním od školky povinné přes zážitky učňovské až po prestižní středoškolské a po vysoké školy, pracovně státní i soukromé střední školy, vzdělávání dospělých ve specielním oboru technicky sportovním, učení dětí jiné kultury na jiném kontinentě mimo civilizaci, domácí učitel základní školy…
Je konec. Je to celé za hranou, je to úplně mimo. Úchylné, nefunkční, nekulturní.
Hrubě pokrytecké. Děti ze základní školy přichází negramotné.
Nepoužitelné je školství jako celek i jeho výsledek. Krutě brutálné je, kam je to vedeno a co se považuje za stav „v pořádku“. Není v pořádku vůbec nic. Celé postavené na hlavu
Není cesty nikam „zpět“. Je to zdemolované, překroucené, na smrt nemocné.
Marie Terezie věděla, jak naprogramovat dav.
Pak jsem z toho vytáhli maximum.
Nyní je konec. Tudy cesta nevede.
Tedy tam, kam je to vedeno, je to do pekla a už je to zde.
Pokrytecky se tvrdí, jak se to tranforrmuje a zlepšuje – není co tranformovat a zlepšovat. Je to podvod, je to v dezolátním stavu před úpadkem celospolečenským.
Zrušit ministerstvo školtví, zákonem zakázat neziskové organizace (protože tomu opravdu někdo věří tomu podvodu), veřejně zlynčovat jejich mecenáše (protože dobře vědí, na co si je platí).
Zrušit známky.
Zavést dobrovolnou školní docházku a dobrovolné placené školství.
Tak jak jsou nyní daně nastavené, a ještě asi chvíli budou – dávat peníze přímo rodičům a zároveň jim za tímto účelem ulevit na daních, aby byli částěčně přímo z vlastních peněz motivovaní, aby je dávali přímo školám.
Máte.li někdo lepší nápad, svěřte se. Každopádně je nutné už něco udělat.
Bude to bolet, ale to už je tak jak tak nevyhnutelné, protože jsme překročili funkční stav do propasti.
Lynx lynx
14.1.2025 @ 19:22
Je dobře, že rodiče křičí. Jen křičet na sociálních sítích nestačí. Je třeba se sjednotit a také spojit s organizacemi, které naopak podporují rodinu, jako jsou organizace Aliance pro rodinu, Tradiční rodina. Tyto organizace jim také poradí, jak účinně postupovat. Rodiče se musí zajímat o to, co se učí jejich děti.
Musí nejen vytrvat. Musí také bohužel učit své děti, aby nevěřili učitelům. Když řekne učitelka, kde se píše tvrdé a měkké i, tak ji samozřejmě mají věřit, ale jinak ne. Na některé z nich se mají dívat jako na lstivé nepřátele, kteří je chtějí zničit. Lze to dětem vysvětlit. Na pomoc je třeba si vzít tradiční pohádky. Tam zlo maskované. Například ježibaba z perníkové chaloupky nejprve Jenička a Mařenku pohostí, je na ně milá jako kdyby byla jejich babička. Jenže je uspí a ráno odhalí svou pravou tvář. Věřit dokonce nemohou ani své maceše, která se jich chce zbavit. V pohádkách je zlo maskované a tím se děti učí, že ani skutečnost není jen zalitá sluncem a je třeba nebýt naivní. Toho lze využít. A tak uchránit děti od zkaženosti. Těm zmetkům za katedrou, kteří je chtějí zničit, můžou dělat různé naschvály. Například rušit při výuce, dělat si legraci z textů.